Tuesday, August 23, 2011

Sweet Seventy.

This photo was taken via webcam on 22nd August 2011, my 70th birthday

Kadang2 aku seperti bermimpi melalui masa yang sepanjang 70 tahun ini. Tidak pernah ada dalam angan2ku akan dapat menikmati hidup sepanjang ini..

Tidak ada kata2 pujian yang cocok selain dari "Alhamdulillah" menyatakan syukurku kepada Allah, memberikan aku umur 70 tahun dan sehingga kini, entah berapa lama lagi masa diberi aku peluang untuk memperbaikki diriku terhadap Nya.

Tidak dapat dinafikan dalam perjalanan yang sejauh itu ada lurah dan bukit ditempuhi, biarlah itu semua menjadi peringatan dan pelajaran kepada diri sendiri.

Dalam usia 70 tahun ini aku rasa senang dan gembira bertemu adik sanak, rakan2 sama ada secara langsung atau pun melalui maya/internet, terutama dari masyarakat Lembak yang tidak dapat dinafikan masih adanya pertalian darah, kunyit dan serainya.

Kepada Allah aku berdoa agar diberikanNya sehat ceria jika masih ada umur lagi untukku.

ooooooooooooooooooooooo

No comments: