Tuesday, January 17, 2023

Mati lampu.

 Kebetulan pada petang hari ini tiada bekalan eletrik dirumah aku tetiba sahaja kipis siling lampu semua padam, aku kepanasan pada hal aku sedang berehat dalam kamarku.


Tidak selalu hal ketiadaan bekalan eletrik terjadi ditempat aku kebelakangan ini, jadinya aku tidak mempunyai apa2 persedian untuk menghadapinya, kalau tidak lagi dapat disambung bergelaplah nampaknya malam ini.


Aku dan dua ekor kucingku teraba2 berjalan dlm gelap rumah, kucing kata orang dia ada mata boleh digunakan pada waktu malam gelap, jadi mereka tiada halangan berjalan dalam rumah, tinggal aku sahaja yg tidak selesa.


Cubaan hidup macam2 yang akan ditepuh dari yang sekecil2nya hinggalah yang besarnya, satu ujian tahap kesabaran masing2.

Pada Allah kita mohon pertolongan kuat dan sabar kita menempuh semua ini dengan redha, amin.

No comments: