Tuesday, November 1, 2011

Pengalamanku berinternet.

Buat pertama kali aku menggunakan laptop aku rasa sepertinya tidak mungkin bisa melayari internet. Sebab pengalaman menggunakan computer bolehlah di katakan sedikit sangat, tidak berani takut computer itu rosak disebabkan kejahilan aku dalam penggunaan alat itu,

Bayangkan buat pertama kali aku mempunya alamat e-mail adalah dibuat oleh anakku, itu pun aku tidak tahu menggunakannya, samaada menulis dan menerima e-mail masih tidak pandai membaca atau menulisnya. Tetapi sekarang aku telah berani membuatnya sendiri, bukan sahaja di yahoo, aku ada e-mail di gmail, live, dan myspace, pendeknya  ada sahaja kemudahan aku cuba buat satu.

Dalam penulisan blog pula, juga anakku yang membukanya satu untuk aku di wordpress dan satu di blogspot ini, sekarang aku buka tiga lagi di blogspot ini atas tajuk indahnya bahasa, rindu2an dan sejernih air. Pendiknya banyak ruang yang boleh aku gunakan untuk menghabiskan masa lapangku, sementara badan lagi sehat.

Dalam bidang sosial/ gaul aku join, facebook, myspace dan hi5, tetapi yang banyak aku terlibat ialah dalam facebook.
Yang terbaru ini aku mencoba pula dalam penggunaan video. Mana2 yang agak sesuai aku coba memasukkannya ke dalam youtube, sebenarnya aku telah mendaftar di youtube itu semenjak tahun 2009 lagi baru seminggu dua ini aku beranikan hati mencobanya, dan aku berjaya. Aku sangat berbesar hati dan berterima kasih ke youtube yang memberi aku peluang.




No comments: