Thursday, September 21, 2017

Aktiviti sore

Aktiviti soreku sekarang berbeda dengan yang kemaren2 tu. Kalau dulu tu ada masanya keluar bermain badminton tetapi sekarang ini olahraga itu sudah tidak sesuai lagi dengan umur, tenaga dan kesehatanku. Pilihan terbaik bagiku memenuhi masa soreku berjalan jalan dalam kebun kalau sesuai membersihkan anak2 pokok membaja supaya ia hidup subur dan cantek dipandang.

Anak2 pokok yang aku tanam buat masa ini, pokok kelapa sepuluh pokok, pisang dua rumpun, pokok nenas dua batang, pokok bunga kantan/unji dua rumpun, daun kesum sebatas dan pokok kari dua batang.

Bila aku keluar kekebun membawa cangkul kucing2 aku sebilan ekor tu berlari2 seperti kuda  keriangan, kalau mahu membersihkan rumput rumpai keliling pokok harus hati2 takut ada yang luka kena mata cangkul. Adanya mereka2 ini, jadi terhibur juga hilang rasa penat.

Disamping membuat sesuatu yang baik didalam kebun dapat pula riadah berjalan kaki bagus pula untuk kesehatan, dan menekmati pemandangan hijau sambil menghirup udara segar dan nyaman.

No comments: