Saturday, September 9, 2017

Perjalanan.

Barangkali setiap langkah yang aku mara kehadapan merupakan satu perjalanan tidak kira distinasi yang dituju itu jauh mahu pun dekat.

Samsung health hp yang aku pakai itu mencadangkan perjalananku yang sebaik2nya 6000 langkah dalam satu hari kira2 kurang lebih 3 km jauhnya. Dalam beberapa minggu kebelakangan ini purata perjalananku sehari kurang lebih cuma 1000 langkah.

Pernah juga aku dapat capai 6000 langkah itu bererti aku telah dapat capai sasaran untuk kesehatan diriku dalam sehari itu. Selain dari hayunan langkah sasaran masa berjalan itu selama 60 minit itu sebagai sasaran keaktipan pergerakanku dalam seharian itu. Pendek kata faktor masa dan langkah kayaknya bersangkutan.

Ditempat aku ada program kesehatan berjalan kaki seribu langkah tiga hari dalam seminggu. Pada awalnya penyertaan dikalangan penduduk amat menggalakan, harapanku biarlah selalu dan berterusan begitu.

Sampai dimana lah perjalananku ini, selagi ada usia kesehatan baik upaya dikurniakan oleh tuhan, aku akan terus melangkah. 😎🤗🤔.


No comments: