Wednesday, August 16, 2017

Angangan2 hidup.

Sejak umur mudaku, aku rasa senang mempunyai ramai kawan apa lagi kalau kenalanku itu suka bertimbang rasa diantara satu sama lain.

Lazimnya bila keluar bersama rakan tulan, lumrahnya singah dikedai makan minum, ambil makanan bersama. Sekali kita belanja diwaktu yang lain sepatutnya kawan kita belanja, ada rasa berlebih kurang. Bagi aku faktur ini penting untuk mengikat persahabatan.

Kalau sudah berjauhan selalu bertanya khabar. Dalam usiaku sebegini masih ada ingatanku bertemu sahabat apalagi sanak, tapi faktor masa dan kesempatan jadikan angan2ku tidak terlaksana. Aku sempat bertanyakan lewat laman sosial via internet. Hablum minallahi, wahablum minannasi.

Prinsipku dalam berteman bersahabat aku suka kepada mereka, kalau mereka juga senang  denganku. Aku tidak berkecil hati dan sedia menjauhkan diri.

No comments: