Tuesday, August 22, 2017

Positif mara kedepan.

Selagi ada kesempatan rezeki hidup kekuatan diberi oleh Allah aku optimis melakukan apa juga yang berupa kebaikan kebajikan untuk diri lingkungan dan masyarakat amnya.

Bidang pertanian berkebun bercucok tanam pokok buah2an, kelapa, rempah ratus seperti serai kunyit lada dan lain2 aku suka menanam dan mengurusnya.

Tujuan aku mengusahakan semua itu selain untuk mendapat hasilnya, mencantikkan pandangan hijau dan landscape, dalam masa yang sama menyumbang kepada kesehatan diri rasa kepuasan dan keselesaan apabila pokok2 yang ditanam itu mula hidup subur, menghijau hilang rasa stress.

Tidak rugi aku ruangkan masa sedikit pada hal ada menfaatnya banyak. Usia tidak menghalang aku membuat sesuatu. Aku percaya semua ini boleh menyumbang kepada kesehatan tenaga dan kekuatan. Apa tidaknya ia seperti olahraga yang berdesiplin yang teratur. Dan sebagai satu ibadah juga akhirnya.

No comments: