Friday, August 11, 2017

Beralih angin.


Aku dan isteri sudah enam bulan tinggal dipondok kebun. Kayaknya duduk dirumah peranginan ditepi pantai. Apa tidaknya angin sentiasa bertiup pelbagai arah kadang2 dari utara dan kadang2 selatan, rasanya sejuk dan nyaman.

Pada mulanya aku ingin jadikan pondok kebun yang aku bena itu homestay ala kampung. Bila difikir dan dibincang balik dengan isteri, ternyata aku tidak mampu menguruskannya, cadangan itu dibatalkan. Pilihan terbaik didudukki oleh diri sendiri.

Pepohon buah2an yang ada dikebunku itu, memberi kehijuan sejuk mata memandang. Ada sanak yang datang menziarahi aku mengatakan duduk dalam kebun itu bagus memberikan udara yang bersih merasa aman dan nyaman.

Alhamdulillah aku cuma merancang, ketentuan semuanya  itu datang dari Allah. Aku bersyukur kepadaNya.

No comments: