Saturday, August 19, 2017

Potoret diri.

Pengalaman demi pengalaman dilalui sepanjang perjalanan hidupku sehingga kini. Tidak dapat dinapikan ada senang dan susah. Yang aku tulis ini hal2 dewek diri sendiri tidak mengaitkan sesesiapa.

Kesabaran mencari nafkah diri dan keluarga, kadang2 rasa menitis air mata kerana kepayahannya. Barangkali dikernakan semua itu mendidik aku berjimat2 berbelaja. Aku tidak ada sifat iri hati apa lagi menunjuk2, harta sebanyak sedikit apa yang aku adalah dibatas tahap kemampuan kewangan ku.

Rumah sekedar tempat berlindung dari hujan dan panas. Kenderaan kereta misalnya sekedar bisa membantu aku dalam perjalanan mencari nafkah dan keperluan perjalanan harian yang lain. Berpakaian barangkali aku agak cerewet memilih dan aku senang dengan pakaian yang aku suka. Aku tidak kesah sama ada nampak cantik atau pun tidak.

Rezeki yang paling mahal bagi aku adalah kesehatan diri. Aku tidak malu bertanya tentang kesehatn diri terutama kepada dokter yang merawatku dan cucu2ku yang tahu ubatan2 dan  ahli farmasi.

Perinsip aku " aku tidak malu dan tidak segan bertanya kerana aku tidak faham ".

No comments: